Historiska föreningen - Historiska Föreningen

Historiska föreningen grundades år 1914 i Helsingfors. Föreningens syfte är att främja raquo;

OVERVIEW

The site historiskaforeningen.fi currently has a traffic classification of zero (the smaller the higher page views). We have crawled eleven pages within the site historiskaforeningen.fi and found twenty websites referring to historiskaforeningen.fi. We were able to precure one mass network platforms owned by this website.

HISTORISKAFORENINGEN.FI TRAFFIC

The site historiskaforeningen.fi has seen alternating amounts of traffic all round the year.
Traffic for historiskaforeningen.fi

Traffic ranking (by month) for historiskaforeningen.fi

Traffic ranking by day of the week for historiskaforeningen.fi

LINKS TO HISTORISKAFORENINGEN.FI

FloMembers Jäsenrekisteri, Medlemsregister, Membership Management

Helppokäyttöisellä FloMembers-jäsenrekisterillä suurenkin yhdistyksen, järjestön ja seuran jäsenasiat pysyvät hallinnassa. FloMembers tekee yhdistykseen liittymisen helpoksi. Uudet jäsenet voivat täyttää liittymishakemuksen verkossa ja tiedot tallentuvat suoraan jäsenrekisteriin. Rekisterin hoitajan tarvitsee vain hyväksyä henkilön jäsenyys. FloMembersin avulla jäsenrekisteriin voidaan lisätä juuri teidän yhdistyksenne tarvitsemia kenttiä.

paikallishistoria.fi

fi -sivusto on tutkijoiden ja harrastajien kohtauspaikka. Sen tehtävänä on tiedottaminen ja tutkimuksen seuranta, alan aineistojen kokoaminen ja jakaminen sekä keskustelufoorumin tarjoaminen. Tilaushistoriakeskus on historia-alan yhteisöjen kehittämä palvelu, joka jatkaa vuonna 1933 perustetun Paikallishistoriallisen Toimiston. Tilaushistoriakeskus julkaisee myös sivustoa paikallishistoria.

Suomen tiedekustantajien liitto ry

Liiton tehtävänä on valvoa jäsenten yhteisiä etuja ja oikeuksia erityisesti tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen liittyvissä asioissa, lujittaa tieteellisten julkaisujen asemaa, edistää jäsenten välistä yhteistyötä ja tukea . Kopiosto valvoo tekijöiden ja kustantajien yhteisiä etuja julkaistujen .

Open Journal Systems

Valtiotieteellinen yhdistys julkaisee Politiikka-nimistä tieteellistä aikakauskirjaa, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Lehdessä julkaistaan artikkeleita, katsauksia, keskustelupuheenvuoroja ja kirja-arvosteluita politiikan tutkimuksen alalta. Politiikka on referee-julkaisu eli kaikki lehdelle esitetyt artikkelit arvioidaan ennen niiden julkaisemista. Rekisteröitymistä, käsikirjoituksen lähettämistä ja käsikirjoituksen ulkoasua koskevat ohjeet löytyvät kohdasta Ohjeet kirjoittajalle.

WHAT DOES HISTORISKAFORENINGEN.FI LOOK LIKE?

Desktop Screenshot of historiskaforeningen.fi Mobile Screenshot of historiskaforeningen.fi Tablet Screenshot of historiskaforeningen.fi

HISTORISKAFORENINGEN.FI SERVER

We discovered that the main root page on historiskaforeningen.fi took seven hundred and twenty milliseconds to download. I could not detect a SSL certificate, so in conclusion our web crawlers consider this site not secure.
94.237.26.44

We detected that this website is weilding the Apache/2.4.18 (Ubuntu) os.

Historiska föreningen - Historiska Föreningen

DESCRIPTION

PARSED CONTENT

The site historiskaforeningen.fi had the following in the homepage, "Co Vetenskapernas hus, Kyrkogatan 6, 00170 Helsingfors." I noticed that the website stated " Historiska föreningen grundades år 1914 i Helsingfors." They also stated " Föreningens syfte är att främja historiska studier samt att inom en större allmänhet väcka och vidmakthålla intresset för historia och historisk forskning. Historiska föreningen har idag över 370 medlemmar. Föreningen välkomnar alla historieintresserade att ansluta sig som medlem. Historiska föreningens programaftnar är öppna för allmänheten. År 1916 började man i föreningens krets utge." The meta header had Historiska föreningen as the first keyword. This keyword was followed by Historisk Tidskrift which isn't as important as Historiska föreningen.

SEE MORE WEBSITES

Historiska Kartor Lantmäteriet

Kom igång med Historiska kartor. Från och med idag kan du som användare se bilderna i både DjVu- och png-format. Klicka på sök så presenteras en träfflista med historiska kartor för det valda området. Området ger för många träffar. Problemet kan avhjälpas genom att zooma in i kartan eller flytta kartbilden lite åt något håll, alternativt söka i avancerad sökning.

Historiska Media Vi gör historien levande

Förbjuden kärlek på Vasas tid! En riktigt maffig berättelse i senmedeltida kunglig miljö. Ny förtrollande roman av storsäljande Katherine Webb Året är 1921. Vägen mot undergången, del 1. Med sakkunskap och oöverträffad detaljskärpa ger Jason D. Mark en nära nog unik närbild av. Allt du behöver veta om nordisk mytologi! Få böcker är lika fulla av dramatik, svek, kärlek,. Perfekt för den släktintresserade Släkten kan vara stor och brokig eller.

Historiska ord En bokserie från Historiska Media

You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser! Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser. Så tycker pressen om historiska ord! En bokserie från Historiska Media.

Resor för dig med intresse för historia! - Historiska resor

Från Ammoniternas högborg till klippstaden Petra. Legender och arkeologi öster om Ararat. Res med Richard Holmgren och Populär Arkeologi till Armenien. Kultur- och teknikhistoria i Paris. Res med Erik Mellgren och Kaianders Sempler. Dalarna med Anders Hanser och Linnea Sallay. En oförglömlig och unik resa till Dalarna.